HTML

Ha neked bizonyíték kell

Utolsó kommentek

  • hegemami1: Magyar Értelmező Kéziszótár-am nekem is van és bár néhanapján belelapozgattam már, de, ha igazán... (2009.05.01. 13:49) Kiejtés CD-n vagy mp3-ban volna jobb?
  • SzneAni1: Csak gratulálni tudok az egész oldalhoz, tanfolyamhoz! Nagyon hasznos, érthető, nekem nagyon sokat... (2009.04.30. 13:08) Nyílt nap
  • matebotond: Én a többnyelvű (angol-magyar, magyar-angol) szótárat használom. Okos dolog az egynyelvű is ,de a... (2009.04.16. 18:49) Hány nyelven beszéljen a szótárad?
  • 100 szó: @hegemami1: Az egynyelvű szótárat inkább haladóknak ajánljuk. aerria helyesen mondja, ezt az érte... (2009.04.16. 17:30) Hány nyelven beszéljen a szótárad?
  • hegemami1: @ Kerekhegy: Mivel nekem sincs MP3. /tul.képpen nem is nagyon tudom, mi az, bár hallottam már róla... (2009.04.16. 14:14) Kiejtés CD-n vagy mp3-ban volna jobb?
  • Utolsó 20

Nyelvi játékok

Nincs megjeleníthető elem

A nyelvtanuló ártatlan tévedése, mely megfosztotta a sikertől

2009.04.06. 23:30 100 szó

A nyelvtanulók többsége nagyon lelkiismeretesen végzi a dolgát 2009-ben is. Ismét kitűzi a célt, kiválasztja a legmegfelelőbb tanárt, nyelviskolát.
Lemondja vagy átszervezi a programjait, hogy a nyelvórák útjába semmi se álhasson. El is jár rendszeresen az órákra és készül a házifeladatokkal.

- Én mindent megtettem! - mondja, de mégsem jönnek az eredmények. Minden eltelt nappal csökken a lelkesedése, míg végül feladja.

Vajon mit ronthatott el?

Talán nem gondolnád, de akár a teljes siker vagy kudarc is múlhat a szótár helyes kiválasztásán. A kínálat nagy, mindenki a saját portékáját dícséri. A választás sajnos nem is egyszerű. Ebben segítünk neked az elkövetkező néhány bejegyzésben. A sorozat végén pedig néhány szerencsés nyelvtanuló ajándékba kaphatja az általunk legjobbnak tartott szótárt.

Kezdjük egy nagy vízválasztó kérdéssel:

Szerinted a hagyományos papír alapú vagy a modern elektronikus szótár a jobb választás?

Én a hagyományos szótárakat azért szeretem, mert azonnal rendelkezésre állnak, nem kell telepíteni, aktiválni, nem fagynak le, és hardver hiba sem lép fel. (hacsak nincs otthon kutya, aki megrágja). Ha a kanapén az ölembe veszem, zúgás és melegítés helyett kellemesen a kezeim közé simul és az illatát is szeretem. Néha csak úgy lapozgatom és érdekes szavak után kutatok.

Az elektronikus szótárak gyorsak, az online változatúak általában naprakészebbek, mint hagyományos társaik. Legtöbbjük ma már a kiejtést is bemutatja. Több érdekes és néhány igazán hasznos funkciót is találhatunk bennük, mint például a szavak kigyűjtése és gyakoroltatása. Vannak olyan szótárak, melyek az internet böngészőkbe beépülő modult tartalmaznak, így szörfözés közben azonnal elérhetőek.

A választás a saját életviteledhez célszerű igazítani.

Ha egyébként is sokat vagy a neten, és a gép majd' egész nap megy, vagy irodában dolgozol és jut idő tanulni a munka mellett/előtt/után, akkor javaslom az elektronikus szótárt.

Ha nálad még nem napi gyakorlat a számítógép használat, akkor nem biztos, hogy a nyelvtanulás kapcsán kell megküzdened a kezdeti lépésekkel.

 

Te milyen szótárt használsz? Melyik az adott szótár legfontosabb előnye, amiért azt választottad?

Válaszodat hozzászólásban várom!


 

18 komment

Címkék: angol kezdő legjobb szótár

A bejegyzés trackback címe:

https://100szo.blog.hu/api/trackback/id/tr351050783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szm.martin 2009.04.07. 14:27:57

Szerintem az elektronikus szótárnak több előnye is van. Én szinte csak a neten tanulok angolul, így azonnal kéznél van a szótár vagy a fordító program.
A szavak keresése is egyszerűbb.
Üdv: Szabó Márton

Krisz60 2009.04.07. 15:02:24

Én csak az elektronikus szótárt használom miután egész nap gépnél vagyok. Gyorsan ki lehet keresni a szavakat és meghallgathatom a kiejtést is.

Katinka68 2009.04.07. 15:07:58

Csatlakoznék Márton véleményéhez: Elektronikus szótár! Én is csak a gép mellett használom a nyelvet. De ha nem, sajnos akkor sem tudok állandóan magammal hurcolni egy hagyományos szótárt...:-)
Katinka

lora78 2009.04.07. 15:30:31

Én mindkettőt használom,a hagyományos szótárt jobban szeretem.Jobban szeretek könyvben lapozgatni,jobban szeretem a kézzelfogható dolgokat:-))

zsu53 2009.04.07. 16:04:53


Szervusztok,én is mind kettőt használom.
További szép napot kívánok.

Hajnóca 2009.04.07. 17:19:14

Good afternoon!

Én is gratulálok a "100 szó"-hoz és köszönöm a lehetőséget a tanulásra. A szótárral kapcsolatban annyit, hogy napi szinten használom a számítógépet, ezért inkább az elektronikusat használom, de ha gyorsan kellene valamit fordítani, pl. hallok egy ismeretlen szót és kíváncsi vagyok mit jelent, ha éppen nem megy a gép akkor nem fogom miatta bekapcsolni. Lekapom a könyves polcról a régi, békebeli szótárt és máris megvan a szó öt másodperc alatt. További sikeres működést kívánok!

Radnor 2009.04.07. 17:31:34

Sziasztok!

Én a LONGMAN Dictionary of Contemporary English nevű szótárt használom. A könyv mellé megkaptam a szótárt DVD formátumban, illetve online szótár hozzáférést is biztosítanak. Nekem nagyon bejött a szótár, hátránya vagy éppen előnye, hogy egynyelvű, így talán kezdők számára nehézkes, de szerény véleményem szerint, aki meg szeretne tanulni angolul, egy nyelvű szótárt is feltétlenül a kezébe kell hogy vegyen. A szótár mellett szól továbbá, hogy a szómagyarázatok egyszerűbbek, mint a többi a piacon kapható egynyelvű szótár esetében, illetve minden szó és példamondat meghallgatható, sőt kezeli a britt és az amerikai kiejtési különbségeket is!!!
Üdv.: Robi

matebotond 2009.04.07. 19:25:29

Én is csak elektronikus szótárt használok.
Nagyon nagy segítségemre volt a tanulásban a 100.szó-s tananyag. Ezúton is köszönöm.

Üdv:Jutka

Lédy 2009.04.07. 20:20:28

Sziasztok!
Én a hagyományos szótárt használom.

Gyomdoktor · www.gyomdoktor.blog.hu 2009.04.07. 22:44:57

Attól függ.
Ha rövid időt vesz igénybe a keresés, nem kapcsolom be a gépet.
Akadémiai középszótárt vettem tavaly, a cd mellékletet még nem telepítettem.
Van egy Wahrigom, kb.1991-ben vettem, ideje lenne beújítani.

Fordítási munkához korábban csak szótárt használtam, ma már a géphez ülök, de a szótárak is a kezem ügyében vannak.

Sokat segít a Google, sokszor képre keresek rá - pl. gazdászként műszaki dolgok fordításánál.

100 szó · http://www.100szo.hu 2009.04.08. 10:51:52

@Gyomdoktor: A google képkereső ilyen használata nagyon jó ötlet, ezt még nem ismertem.
Tisztára olyan, ment egy képes enciklopédia.

Köszi

centuria 2009.04.08. 15:02:04

Sziasztok!
Én Szinte teljesen szűz vagyok az angol nyelv ismeretében,így hagyományos szótáram nincs még,de tervezem a beszerzését.Eddig ha nagyon kellett elektonikust használtam,mivel gyakran vagyok gép előtt.Előnyös,mert más nyelvű szótárakhoz így gyorsan hozzá tudok férni.Viszont otthon egy hagyományos szótár lapozgatását képzelem el,kényelmesen egy fotelban.
Üdv:Anita

neuron74 2009.04.08. 16:47:39

Sziasztok!

Én is a hagyományos szótárakat részesítem előnyben, mivel mindig kéznél vannak, nem kell ott ücsörögnöm egy helyben, hogy egy-két szó jelentése után nézzek. Emellett a szó helyes kiejtése is megtalálható. Nekem az Akadémiai Kiadótól az angol-magyar kisszótár van meg. E mellé szintén jár a cd, bár ezt én sem használom.
Természetesen nem vagyok ellene az elektronikus szótárnak sem, hiszen gépnél ülve ez is rögtön rendelkezésre áll.
Kedves 100szó, köszönöm a nyelvtanulási lehetőséget!
Csak megjegyezném, örülnék ha lenne folytatás!

Minden jót!

jugi 2009.04.08. 20:57:16

Veled értek 1-et, én is szeretem ha kéznél van a szótár. Jó megfoni, lapozni. Kevésbé rontja a szemet. Plusz a kiejtés is látható mellette. Bár napi szinten használom a számítógépet, ső a szótárt is, mégis inkább a kézzelfogható papír formátumot részesítem előnybe.

tündi25 2009.04.08. 22:02:40

szia én is az elektronikus szótár mellett döntök,mert ha vesszem a fáradtságot meg nézek egy esetleg több szó jelentését, le írom a szótár füzetembe ,és másnap jöhetnek az ujabb szavak amiket megit le írok. mint ahogy az angol leckéket.szia remélem jo választ tudtam le irni kérdésedre.várom a következö angol leckét.

100 szó · http://www.100szo.hu 2009.04.09. 03:10:08

@neuron74: Köszönjük a dícsérő szavakat. Lesz folytatás, csak figyeld az emaileket. :-)
Ilyet még nem láttál magyarországon.

100 szó · http://www.100szo.hu 2009.04.09. 19:54:06

@centuria: Anita, ne siesd el a beszerzést. Még írok a szótárakról, biztosan kapsz néhány új szempontot.
Lehet, hogy pont Te leszel aki nyer egy szuper szótárat.

Natacsi · http://csaladiprogramok.hu 2009.04.12. 20:19:55

Én az elektronikusat használom lévén a napom legnagyobb részét a gépnél töltöm.
süti beállítások módosítása