HTML

Ha neked bizonyíték kell

Utolsó kommentek

  • hegemami1: Magyar Értelmező Kéziszótár-am nekem is van és bár néhanapján belelapozgattam már, de, ha igazán... (2009.05.01. 13:49) Kiejtés CD-n vagy mp3-ban volna jobb?
  • SzneAni1: Csak gratulálni tudok az egész oldalhoz, tanfolyamhoz! Nagyon hasznos, érthető, nekem nagyon sokat... (2009.04.30. 13:08) Nyílt nap
  • matebotond: Én a többnyelvű (angol-magyar, magyar-angol) szótárat használom. Okos dolog az egynyelvű is ,de a... (2009.04.16. 18:49) Hány nyelven beszéljen a szótárad?
  • 100 szó: @hegemami1: Az egynyelvű szótárat inkább haladóknak ajánljuk. aerria helyesen mondja, ezt az érte... (2009.04.16. 17:30) Hány nyelven beszéljen a szótárad?
  • hegemami1: @ Kerekhegy: Mivel nekem sincs MP3. /tul.képpen nem is nagyon tudom, mi az, bár hallottam már róla... (2009.04.16. 14:14) Kiejtés CD-n vagy mp3-ban volna jobb?
  • Utolsó 20

Nyelvi játékok

Nincs megjeleníthető elem

Hány nyelven beszéljen a szótárad?

2009.04.14. 23:34 100 szó

Folytatjuk a helyes szótárhasználattal kapcsolatos sorozatot.

Vajon kezdőként (a 100 szó olvasói főként kezdők), az egynyelvű (csak angol) vagy a többnyelvű (angol-magyar, magyar-angol) szótárat célszerű választani?

Nos, ennek a kérdésnek a megválaszolása nem annyira nehéz, mint az online/offline volt.

Kezdők számára mindenképpen a kétnyelvű szótárat ajánljuk. Miért? Egyszerűen ezért, mert egy új szó jelentését nem tudja angolul megérteni. A definícióhoz használt szavak jelentését is szótárból kell kinéznie. És ha az egynyelvű, akkor azt is angolul kell megnéznie, de az is angolul van, ...

Ha kezdőként el akarod kerülni a végtelenbe nyúló eredménytelen szótárazást, mikor már azt sem tudod, hogy melyik szó jelentését keresed eredetileg, akkor keress egy jó kétnyelvű szótárat!

Vagyis még várj egy kicsit!! Hamarosan lezárjuk a Nagy Szótárhasználat Felmérést. Ha Te is részt veszel, akkor elküldjük a felmérés eredményét, egy tanulmányt, melyből azt is megtudhatod, hogyan válassz jó szótárt.

A kérdőívet itt tudod kitölteni: spreadsheets.google.com/viewform

 Már több, mint 500-an töltötték ki és a kétnyelvű szótárat használók többsége jelentős:

u.i: Psszt! Hamarosan megjelenik a 100 szó tanfolyam folytatása. Néhányan egy szuper szótárat nyernek majd.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://100szo.blog.hu/api/trackback/id/tr611065684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hegemami1 2009.04.15. 13:40:29

Még életemben nem is hallottam egynyelvű szótárról
/pedig már igencsak öreg vagyok/ és fel nem foghatom, hogy annak mi értelme lehet egyáltalán?Ha valaki tud egy nyelvet, annak mi szüksége van szó-
tárra? Ha pedig nem tudja azt a nyelvet, akkor semmi
hasznát nem veszi annak, ha ugyanazon a nyelven van bármi, ez fából vaskarika, nem jelent semmi
segítséget.Lehet, hogy csak én vagyok ilyen művelet-
len? Segítség!!!

aerria 2009.04.15. 18:02:13

Hallottál már értelmező szótárról? Használtad már? A magyar nyelvet tudod és mégis használtad?
Akkor gondolkodj tovább!

100 szó · http://www.100szo.hu 2009.04.16. 17:30:14

@hegemami1: Az egynyelvű szótárat inkább haladóknak ajánljuk.
aerria helyesen mondja, ezt az értelemző szótárhoz hasonlítanám. Egy szó jelentését körülírja, rokonértelmű szavakkal mutatja be. Hasznos lehet, ha angol nyelven írsz szöveget és szeretnél változatosan fogalmazni.
Még egy előnye van: a nagy nemzetközi kiadók általában egynyelvűket adnak ki. Újabbak, naprakészebbek, bővebbek, mint a magyar megfelelőjük.

matebotond 2009.04.16. 18:49:55

Én a többnyelvű (angol-magyar, magyar-angol) szótárat használom. Okos dolog az egynyelvű is ,de az már valóban haladóknak jó igazán. Én még alapfokon próbálkozom.
süti beállítások módosítása